Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Ett jaktinternat i repris

Av tensh - 26 augusti 2011 11:13

Det händer sig ibland att allt hamnar på samma helg, som tillexempel en jaktkurshelg i Norrtälje, en i Örebro och en SSRK-utställning i Gustavsberg. Jag ville dra med mig Kira på allihop, men eftersom vi bara finns i varsitt exemplar bidde det jaktinternat i Norrtälje. Och ungefär nu borde vi vara påväg dit. Istället ligger Kira i soffan och jag sitter här med huvudvärk, halsont, nästäppa, feber och extrem butterhet.


Så nu när jag inte kan ta nya internatbilder tänkte jag visa upp bilderna från förra gången. Det finns inte många, med tanke på att jag var upptagen med att hålla koll på mitt egna hundskrälle, men ändå (:


massa fina welshar (:


   

carina med kelly (bägges päls glänser snyggt i solen ;)) och bakom snygge thaizon gömmer sig sofia


   

lisbeth kollar fågelintresset, som var stort hos de flesta - särskilt skoj (:


   

kira däremot var inte riktigt lika intresserad...


 

minstingen harry (10 månader just då) och mats


     och här är vi allesammans sista dagen


Oh, vad jag hade velat vara där igen! Det var fantastiskt att jobba tillsammans med Kira en hel helg och se sådana framsteg. Nu när vi ändå har hunnit tränat lite i sommar (trots lägenhetsköp och bilsemestrande) skulle det vara kul att få mer tips och veta vad vi ska jobba vidare med (inte för att jag inte jag inte redan är medveten om att det är apporteringen...). Men det kommer fler tillfällen, hoppas jag. Dessutom blir inte hösten jaktfri eftersom vi är anmälda till en kurs som ska gå under söndagarna framöver - yey!


Vem vet? Det kanske inte är helt fel att satsa på ett grundprov ändå? Jag upplever det som att Kira har blivit mindre skottberörd än vad hon var i våras (många promenader vid Sisjöns skjutbana), så nästa år kanske det ändå är värt att testa?


Jag ska bara krya på mig först...


 

Jakt · Kurs
 
 
Ingen bild

Nina Gleisner

28 augusti 2011 12:35

Så synd att ni inte kan åka. Ni får krya på er och ta nya tag när ni blir friska. Gillar alla fina bilder som ni lägger ut. Speciellt den med Kira när hon simmar. Så såg Smilla ut de första gångerna. Nu får man knappt upp henne ur vattnet. Älskar att simma. Ha det gott. Kram :)

 
Ingen bild

Anki

28 augusti 2011 15:11

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men nu blev det ju tid över till att uppdatera bloggen
;-}

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tensh - 6 september 2012 12:40

denna inte så aktiva, men ändock levande blogg har flyttat:   http://welshliv.blogspot.se/ ...

Av tensh - 18 maj 2012 21:15


Även om det är väldigt långt mellan uppdateringarna här på bloggen så håller vi oss sysselsatta med mängder av träning inom rally, viltspår och jakt. Dessvärre blir det liksom inga vidare resultat. Det känns som att jag ända sedan i februari går vänt...

Av tensh - 26 mars 2012 14:58

Igår packade vi bilen full med burar, godis, en låtsasdräktig Kira, en löpande Bonnie, hanhunden Pixel samt tillhörande mattar och åkte iväg till Marks BK för rallytävling. Varken jag eller Bonnies matte, Sara, har tävlat förut, men vi har gått rally...

Av tensh - 22 mars 2012 21:43

Det har varit ett uppehåll här i träningsdagboken, inte för att vi inte har tränat utan snarare för att vi har tränat så pass mycket att jag inte orkat skriva om det. Men efter kvällens träningspass är jag så pass irriterad att bloggtorkan härmed upp...

Av tensh - 12 oktober 2011 19:24


Bara för att någon har en annan syn på hundhållning än jag så behöver det absolut inte automatiskt betyda att personen är en idiot. Men just nu känns det så.   Ikväll hade jag och Kira hade en lekträff med nya welshpolaren London och hennes matte...

Ovido - Quiz & Flashcards